Verklighetens Mad Men (minitips)

Emma tipsade mig om dokumentären Verklighetens Mad Men som sändes på K special för några dagar sedan. I orginal heter den Art & Copy och den är skapad av filmmakaren Doug Pray. Om man som jag gillar reklambranschen är det här en intressant dokumentär att se. Den handlar om människor som började väldigt tidigt i reklambranschen och som sedan skulle vara med och skapa några av de mest igenkända slogans och reklamer som finns. Man får bland annat höra historien bakom Nikes slogans “Just do it” och den kända frasen “Got milk?”. Verklighetens Mad Men finns just nu på SVTPlay, men skynda dig för den ligger bara kvar i fyra dagar till 30 augusti.

Här kan man titta på SVTPlay 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s