Nörduppropet.se

När man talar om nörden.
Som en reklamkamanj för NTI Gymnasiet skapade reklambyrån Rodolfo hemsidan Nörduppropet. Tanken är enligt reklambyrån att definitionen av “nörd” i Svenska Akademins ordlista är förlegat och att det behövs en ny. Det finns redan nu 638 olika definitioner, bland annat; Utvecklingskreativinnovatör, Person som är extremt insatt i och intresserad av ett specifikt ämnesområde och Kan mycket om lite. Nörduppropet blev snabbt uppmärksammat på både sociala medier och i media.

Jag tycker att det är ett roligt initiativ och en väldigt smart reklamkampanj.

Här hittar du Nörduppropet.

Här har Resumé skrivit om Nörduppropet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s